reklama

SBS zadarmo

Niet nad dobré susedské vzťahy. Veď už naši predkovia poznali niekoľko porekadiel typu dobrý sused lepší ako zlá rodina. Za tie roky čo bývam na jednom mieste som zažila susedov všelijakých, písať ale budem o dvoch susedkách.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Bývam v cca 60 rokov starom činžiaku s väčšinou pokojnými obyvateľmi z ktorých niektorí si ešte pamätajú môjho otca a strýka ako mládencov. Dovolím si teda tvrdiť, že naša rodina tu má niečo, čomu sa hovorí dobré meno.

Ale späť k podstate. Zvyknem sa smiať, že mne nehrozí že by ma niekto vykradol, lebo môj byt strážia bdelé oči dvoch susediek.

Jedna „stráži“ okná a pohyb pod nimi. Keď bola mladšia nie raz mi „hlásila“: „Eka, hľadal ťa tu ten tvoj kamarát, neviem ako sa volá, ale tak trošku kríva.“ A ja už som vedela ktoré číslo z môjho telefónneho zoznamu mám volať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Druhá susedka, Salonna néni zase stráži dvere. Prečo Salonna néni? Salonna po maďarsky znamená slanina a syn tejto ženičky je mäsiar. Keď sa prisťahovala nie raz mne, ale aj iným susedom ponúkla na predaj slaninu (ale aj klobásy či šunku) od svojho syna. Tak vznikla táto prezývka. Jej zvykom je mať „na škárku“ pootvorené dvere a keď sa na chodbe niekto mihne teta suseda je hneď v obraze. Zrejme nechcela aby som o tom vedela, lebo zo začiatku keď som ju (takú nepozorovanú) pozdravila len zaplesla dvere. Určite jej nešlo do hlavy ako viem že kukučkuje – veď takmer nevidím a jej dvere ozaj neboli otvorené nejako nápadne. No slabý prievan som cítila vždy, keď ich mala pootvorené. Teraz už sa s tým asi zmierila a pozdrav mi vždy vráti. J

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aj preto že bývam v takomto prostredí neviem pochopiť občasné správy že v nejakom paneláku objavia suseda, ktorý je už nejaký čas mŕtvy. Myslím že by sme sa mali trošku viac zaujímať o ľudí okolo seba. Nie „pozerať im do hrncov“, to nemám rada a nikdy som to nerobila, skôr možno opýtať sa na človeka, ktorého napríklad roky stretávate na ulici – on ide denne z obchodu aj s čerstvým pečivom v čase keď vy idete do práce a už týždeň-dva ste ho nestretli ...

Eka Balašková

Eka Balašková

Bloger 
  • Počet článkov:  140
  •  | 
  • Páči sa:  22x

Takmer nevidiaca osoba chodiaca po štyroch, sem tam po šiestich, funkcionárka Únie nevidiacich, postcrosserka, trochu blogerka a členka jednej úžasnej rodiny. Zoznam autorových rubrík:  Sme medzi vamiRodinaPrózaÚvahy (občas možno o ničom)Prečo mám rada ...SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu