reklama

Anna néní, zvoňte!

V Zlatnej som asi dva mesiace a z toho už nejaký čas chodím na izbu pomaly len spávať. Straším pri pc na našej recepcií a s tými návštevníkmi ktorí chodia pravidelne sa už zdravíme ako so "starými známymi". Oni prídu za svojim príbuzným, častokrát ležiacim a kým sa zapisujú do knihy návštev tak sem-tam prehodíme pár slov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)
Obrázok blogu

Na stene recepcie máme aj panel s "privolávačmi" sestier. Funguje to tak že klient na izbe stisne tlačítko a na takomto paneli tu a v sesterskej izbe sa rozsvieti červené svetlo a rozpípa hlásič. Sú klienti, ktorí tlačítko stlačia len keď pomoc naozaj potrebujú a sú aj takí ktorí sú schopní privolať si sestričku len preto lebo potrebujú vedieť koľko je hodín. Svetielko izby tety Anny bliká často Ona je z tých ktorým ja hovorím "kto z koho" - tlačí tlačítko dovtedy kým nepríde sestra.

Anna néni nedávno oslávila 95. narodeniny. Úctyhodný vek, keby chcela sama urobí aj tých pár krokov na záchod. Ale nesúdim ju - naozaj netuším čo sa v hlave starého chorého človeka odohráva a ako vníma svet okolo seba.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dnes Anna néni nezvonila.

Ráno u nej bola RZP a do nemocnice ju nevzali len preto že sa tomu urputne bránila. Celé dopoludnie jej tiekla infúzka, nerozprávala, len vydávala neartikulované zvuky. Nemám rada takéto stavy u našich obyvateľov.

Áno, som citlivka

Nie, väčšinu z tých ľudí som v živote nepoznala.

Nie, nemusí ma trápiť ako a kedy opustia tento svet.

Ale áno,

som citlivka.

Do čerta, Anna néni, zvoňte!

Eka Balašková

Eka Balašková

Bloger 
  • Počet článkov:  140
  •  | 
  • Páči sa:  22x

Takmer nevidiaca osoba chodiaca po štyroch, sem tam po šiestich, funkcionárka Únie nevidiacich, postcrosserka, trochu blogerka a členka jednej úžasnej rodiny. Zoznam autorových rubrík:  Sme medzi vamiRodinaPrózaÚvahy (občas možno o ničom)Prečo mám rada ...SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu