reklama

U lekára

Sedím na tvrdej, nepohodlnej stoličke ktorá aj pri najmenšom pohybe strašidelne zavŕzga, čo v tichu šepotavých hlasov a prítmí miestnosti so sliepňajúcou žiarovkou "štyridsiatkou" pôsobí ako výkrik v tichu kostola - rušivo. Aom evidentne najmladšia, ale tak tiež mám svoje problémy. Možno nie také obrovské a svetové ako tri štvrtiny týchto babičiek a dve tretiny deduškov ... alebo predsa?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)
Obrázok blogu

Neviem to posúdiť, zato ľudia okolo mňa vedia doslova všetko.

Do miestnosti vojde tetuška z bloku v ktorom bývam. "Bože dobrý, aká je zúbožená." pomyslím si, keď slabým, trasúcim sa hláskom oznamuje okolitému svetu, že si prišla len pre lieky a sadá si k inej babičke, ktorá sedí vedľa svojho manžela. Prečo prišli oni? pýta sa príchodzia. Lebo nevesta im odporučila tento liek a vyťahuje z "kostolnej" kabelky príbalový leták nejakého všelieku, tak idú vyskúšať poprosiť pána doktora aby ho manželovi predpísal, možno mu pomôže na tú jeho prostatu. Aj tak tlmený šepot sa ešte stlmí, komunita 75+ nastaví radary, cíti že tu sa môže niečo dozvedieť. Tamtá babka v kúte si tuším ešte aj šatku na ušiach popravila, len aby lepšie počula. Rozhovor však preruší sestrička, ktorá otvorí dvere, aby pozbierala karty poistenca. Babka, ktorá vošla do čakárne ako posledná strunisto vyskočí na nohy mávajúc svojou kartičkou, lebo veď ona si ide len pre lieky. "Hneď vás zavolám, pani." sľubuje sestrička, zavrie za sebou dvere a babka sa už znovu zúboženým krokom a spôsobom "duša na jazyku" presunie k svojmu miestu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Od lekára vyjde starý pán, bývalý profesor. Roztrasene, pomaličky, no spôsobne si na hlavu nasadí čiapku, takú sivú ako keby baretku a s pozdravom odchádza. Ešte sa poriadne ani nepustil kľučky z opačnej strany dverí už o ňom počúvam ešte aj to, čo o sebe hádam ani sám nevie, a to od jeho kamarátov, s ktorými v 56tom roku z brehu Dunaja pozerali na to, čo sa deje v Komárome a ako 15roční chalani špekulovali, či to príde aj sem ... Starý pán musí mať jazyk opuchnutý tak, že sa mu isto nezmestí do úst, lebo veď sa hovorí, že keď človeka ohovárajú, má pupák na jazyku. Tento človek musel mať jazyk od pupákov trikrát taký veľký ako obyčajne. Na miestnej škole odučil 45 rokov, pozná ho "celé mesto" a to je dobrá živná pôda na to, aby na ňom rodičia a starí rodičia jeho bývalých žiakov nenechali nitky suchej.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Sestrička vykukne von, vezme preukazy poistencov od ďalších príchodzích a troch volá do svojej miestnosti, odkiaľ potom prejdú k lekárovi. Medzi tými troma som aj ja a babička, ktorá prišla len pre lieky. Ju volá lekár ako prvú, práve preto. No babka je v ordinácií asi pol hodinu. Lebo keď už som tu tak mi aj tlak zmerajte, ráno som si merala a mala som 130 na 85 ale to viete, človek nikdy nevie, no a minule ste mi sľúbili že mi budete môcť aj cukor odmerať ... áno, už som jedla ... mám 6,5? Ale to je strašne veľa ... aha, bolo by keby to nalačno ...

Po babke vchádzam k lekárovi ja. Meria mi tlak, glukomer mám doma, pozrie sa pre informáciu do "knižky", konštetuje, že je to dobré, predpíše mi lieky a odchádzam. U sestričky ešte sedí teta, ktorá bola v ordinácií predo mnou. Bavia sa o nejakom skvelom obchode kde minule babka za dobrú cenu kúpila priesady muškátov. Do čakárne vychádzame spolu. S úmyslom otvoriť a podržať jej dvere sa poponáhľam, no babka pridá do kroku, zjavne "prečítala" môj úmysel ako drzosť vopchať sa do dverí pred ňou, nevadí, nič mi neušlo. Vlastne ušlo, ale nie mne. Babke dvere, ktoré pokojne nechala aby sa zavreli aj keď vedela že idem za ňou. Nevadí, hokejkou som si ich pridržala. Pred čakárňou sa rozchádzame. Babka za akciou na vanilkový cukor, ja na parkovisko, kde ma čaká asistentka. A babka má určite riadneho "prišča" na jazyku ...

Eka Balašková

Eka Balašková

Bloger 
  • Počet článkov:  140
  •  | 
  • Páči sa:  22x

Takmer nevidiaca osoba chodiaca po štyroch, sem tam po šiestich, funkcionárka Únie nevidiacich, postcrosserka, trochu blogerka a členka jednej úžasnej rodiny. Zoznam autorových rubrík:  Sme medzi vamiRodinaPrózaÚvahy (občas možno o ničom)Prečo mám rada ...SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu