reklama

Výlet stredoslovakov do Komárna

Literárny klub šáLKKA pôsobiaci pri Knižnici J. Színneiho v Komárne, pre čitateľov pripravuje pravidelne tzv "čítačky" - besedy s autormi. Jedna taká sa v pobočke na Palatínovej ulici uskutočnila aj 21. 3. o 14:30 a pozvaní boli štyria básnici zo zoskupenia Generácia 0.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)
Z ľava - Vlado Urbanovský, Marcel Páleš, Miroslav Kapusta a Pavol Korba.
Z ľava - Vlado Urbanovský, Marcel Páleš, Miroslav Kapusta a Pavol Korba. (zdroj: EB)

Prišli nakoniec traja. A čo je hlavné - veľa čitateľov. Je už tradíciou, že vždy treba priniesť nejaké tie stoličky navyše, no a nás organizátorov to vždy poteší. Nebolo tomu inak ani dnes. Čo nás milo prekvapilo, bola hojná účasť maturantov. V ich veku by som asi (vlastne určite, čo si budeme, že?) dala prednosť prechádzke jarným mestom so spriaznenou dušou, alebo by som sedela nad knihami lebo maturity predo dvermi a ja nič neviem!

A to vo svojom pozdrave pripomenul aj ... Jaaaj, veď ja som vám ešte nepredstavila našich hostí! Tak sa prosím zoznámte - Marcel Páleš, Miroslav Kapusta a Pavol Korba. Ten úplne vľavo je "náš" domáci hudobník, Vlado Urbanovský.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Páni striedavo hovorili krátko o sebe, čím sa zaoberajú, ako vzniklo zoskupenie Generácia 0, ako sa v poézi vyvíjali a tiež čítali zo svojej novšej i staršej tvorby. Miestami zimomriavky, miestami úsmev, stále však pocit, že poézia mi stále má čo povedať, dať. Ako sa deň halil do večera atmosféra nestrácala na pohode, naopak - Mirko Kapusta ju ešte ozvláštnil hudobnou ukážkou zo svojej tvorby pre deti.

Pred záverom akcie ešte možnosť nechať si poradiť od pánov, ako písať pútavú poéziu bez zbytočných klišé a srpofanovaných zvratov. Priznám sa - neodolala som a tiež som si nechala poradiť.

Celým stretnutím nás hudbou sprevádzal Vlado Urbanovský, ktorého komárňanom nijako zvlášť predstavovať netreba.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Spomenúť treba aj Martušku Smetanovú a Renku Filkovú - pracovníčky knižnice, ktoré každé podobné stretnutie starostlivo pripravia.

Rovnako tradíciou sa stalo, že účastníci dostanú malý darček, ktorý vyrobia členovia ZO ÚNSS v Komárne. Tentokrát to boli kľúčenky.

Keď sme sa s milými hosťami lúčili bola už hlboká tma. Múry farského kostola sa už asi ani nečudovali, keby sme pri aute debatovali ešte hodinu ... Na záver sa mi žiada napísať ešte "tisíc" slov, asi rovnaký počet dojmov a pozitívnych emócií a preto za všetko len jedno silné slovo, do ktorého je to všetko "zabalené" - ďakujeme (a príďte medzi nás zas).

Eka Balašková

Eka Balašková

Bloger 
  • Počet článkov:  140
  •  | 
  • Páči sa:  22x

Takmer nevidiaca osoba chodiaca po štyroch, sem tam po šiestich, funkcionárka Únie nevidiacich, postcrosserka, trochu blogerka a členka jednej úžasnej rodiny. Zoznam autorových rubrík:  Sme medzi vamiRodinaPrózaÚvahy (občas možno o ničom)Prečo mám rada ...SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu