reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Eka Balašková

Eka Balašková

Bloger 
  • Počet článkov:  140
  •  | 
  • Páči sa:  22x

Takmer nevidiaca osoba chodiaca po štyroch, sem tam po šiestich, funkcionárka Únie nevidiacich, postcrosserka, trochu blogerka a členka jednej úžasnej rodiny. Zoznam autorových rubrík:  Sme medzi vamiRodinaPrózaÚvahy (občas možno o ničom)Prečo mám rada ...SúkromnéNezaradené

reklama

Úvahy (občas možno o ničom)

Tri groše stále aktuálne

Eka Balašková

Tri groše stále aktuálne

Včera sme mali členskú schôdzu v našej ÚNSS. Milujem tieto stretnutia, milujem prácu s ľuďmi. To pre mňa má zmysel.

  • 13. júl 2022
  • Páči sa: 4x
  • Prečítané: 490x
  • 0
Keď bude najhoršie, prídu ony

Eka Balašková

Keď bude najhoršie, prídu ony

Áno, ony, nie oni. Hovorí sa to síce o Sitnianskych rytieroch, ale - nie. Oni budú predvoj im - mamám a starým mamám.

  • 11. júl 2022
  • Páči sa: 5x
  • Prečítané: 366x
  • 0
Už aj sochy z Komárna utekajú?

Eka Balašková

Už aj sochy z Komárna utekajú?

Mala som taký sen. Šla som po moste do Maďarska. Okolo mňa prebehla socha generála Klapku. Presne tá, čo ju poznáte z námestia, po ňom pomenovaného.

  • 25. feb 2021
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 863x
  • 0
Potravinová sebestačnosť - skutočne dôvod na výsmech?

Eka Balašková

Potravinová sebestačnosť - skutočne dôvod na výsmech?

Pozrela som sa na niekoľko výhod potravinovej sebestačnosti pre región ako taký. Lebo niektorí si zrejme neuvedomujú, že to nie je len politická téma istých strán, ktoré sú aj pre mňa ako voliča neprijateľné.

  • 14. feb 2021
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 804x
  • 10
Fenomén Grétka - mám z toho trošku strach

Eka Balašková

Fenomén Grétka - mám z toho trošku strach

Nie, nemám strach zo 16 ročnej krehkej dievčinky. Jej veľmi držím palce, lebo dokázala niečo, čo dokáže málokto - donútila ľudí uvažovať nad zabehaným konaním a zaviesť do každodenného života ekologickejšie myslenie.

  • 29. sep 2019
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 309x
  • 12
reklama
Dušičková správa pre dušičku

Eka Balašková

Dušičková správa pre dušičku

Je tu čas vysvietených cintorínov, chryzantém a intenzívnejších spomienok na tých, ktorí nás predišli na ceste do večnosti. Je tu čas Dušičiek

  • 29. okt 2018
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 513x
  • 0
(Zase raz) o verejných wc

Eka Balašková

(Zase raz) o verejných wc

Nie som zástancom extrémov a preto nepraktizujem, že denne musím vypiť čo ja viem minimálne dva litre tekutín.  Pijem skrátka keď začnem pociťovať smäd. Teda - ak nemusím z domu.

  • 10. júl 2018
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 059x
  • 2
Svrbí vás za ľavým uchom? Poškrabte sa pravou rukou!

Eka Balašková

Svrbí vás za ľavým uchom? Poškrabte sa pravou rukou!

...napadlo mi, ked som počula vyhlásenie pani Ghannamovej o tom, že potrebujeme doviezť opatrovateľky a zdravotné sestry doviezť z Filipín, či z Mongolska.

  • 25. máj 2018
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 727x
  • 7
Zberateľ

Eka Balašková

Zberateľ

Balímkamarátke obálku, v ktorej sú rozložené krabičky od čajov. Je ich tak akurát, do jednej obálky, sem-tam jej pošlem, keď sa mi nazbierajú. Lebo ona ich zbiera. A tak som sa nechala inšpirovať k tomuto článku.

  • 14. júl 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 795x
  • 3
V horskej dedinke by som neprežila.

Eka Balašková

V horskej dedinke by som neprežila.

Kým sa pustíme do raňajok treba rozložiť oheň v peci, ísť načerpať vodu zo studne, utekať pre čerstvý chlieb ktorý sme si objednali v obchode vzdialenom 2-3 km (máme objednaný, lebo miestnemu obchodu sa neoplatí objednávať veľa). V lete si sadnete na bicykel, no v zime to istí buď auto, alebo pešíbus. No a modlitby, aby pre Boha len niekto z rodiny nepotreboval sanitku, lebo tá sa vyštverá len pod kopec.

  • 24. jún 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 009x
  • 13
reklama
Ovce moje, ovce ...

Eka Balašková

Ovce moje, ovce ...

Menila som adresu trvalého pobytu a s tým ide ruka v ruke aj vybavovanie nových dokladov. A tak som absolvovala aj to.

  • 16. jún 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 524x
  • 19
Také obyčajné ráno

Eka Balašková

Také obyčajné ráno

Vonku je ešte tma-tmúca. Pozriem na hodiny, budú štyri. To mám ešte času dosť, poviem si v polo bdelom stave a pohodlnejšie sa zavŕtam do perín.

  • 28. apr 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 567x
  • 0
Voduuu!

Eka Balašková

Voduuu!

Je utorok večer, vlastne večer ako hociktorý iný. "Hrám sa" s mojou najnovšou zábavkou, stránkou ÚNSS na fejsi. Oco šiel k Janke - tá finišuje s Dramaťákom na Snehulienke a tak sa Danielko zveruje do láskavých dedkových rúk.

  • 5. mar 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 583x
  • 0
Zoznámte sa - slúchadlový škriatok.

Eka Balašková

Zoznámte sa - slúchadlový škriatok.

Mytológia tvrdí, že škriatok je "mužík na piaď vysoký", s dlhou, väčšinou asi bielou bradou ale zato ohromnou silou. Ja dodávam - a veľkou trpezlivosťou. Kedysi tieto zvláštne bytosti ľuďom vyvádzali všelijaké psie kusy.

  • 20. feb 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 558x
  • 0
E-lekárne majú len jednu chybu

Eka Balašková

E-lekárne majú len jednu chybu

Volám Linde, či môže pre mňa prísť k Edovi. Teraz som skončila. "Až teraz? Veď už je pol dvanástej a viezla som ťa tam o pol ôsmej. To nebýva zvykom." konštatuje a sľubuje že o desať minút je pri mne, ak môžem nech počkám v čakárni, keď bude za rohom zazvoní mi nech vyjdem von

  • 12. feb 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 733x
  • 0
reklama
"Guugl" spred kostola

Eka Balašková

"Guugl" spred kostola

Je nedeľa. Taká obyčajná, aká príde raz za 7 dní. Kráčajúc mestom stretávam rôzne vône - niekde budú na obed rezne, tu vonia polievka a z okna okolo ktorého práve idem znie nejaká klasická hudba a vonia koláč, až mi čuchometrom krúti.

  • 5. jan 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 097x
  • 8
Človek vs pes

Eka Balašková

Človek vs pes

Nemám problém uznať že pes je najlepší priateľ človeka. Že mačka je miláčikom rodiny. Že s papagájom sa človek baví a zaoberá hodiny. Ak ale ste z tých, ktorí povýšili psie potreby nad potreby človeka radšej ani nečítajte ďalej - pôjdem vám proti srsti.

  • 27. dec 2013
  • Páči sa: 1x
  • Prečítané: 1 345x
  • 32
... A všetko bude po starom

Eka Balašková

... A všetko bude po starom

O pár dní sú tu. Jagavé, ligotavé, nádherné, voňavé. Všetci sú k sebe dobrí, rodiny sú pospolu, tmou znejú koledy (z reklám), vonia kapustnica a deťom žiaria očká lebo pod stromčekom čakajú splnený sen.

  • 21. dec 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 390x
  • 0
reklama
SkryťZatvoriť reklamu