reklama

Zvukové knihy

V našej rodine sa vždy veľa čítalo. Aspoň teda jej žensk časť. Aj doma sme mali vždy veľa kníh a kniha je stále súčasťou mojej kabelky. Už síc v inej forme ako tá voňajúca tlačou, neskôr tisíckrát prečítaná, obchytaná, ale je.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Je to takzvaná zvuková kniha. Ak vás zaujíma čo to vlastne je nebudem vás zdržiavať vysvetľovaním, viac o nej nájdete na www.skn.sk - v tomto článku sa chcem venovať inému ako odbornému pohľadu na zvukové knihy.

Ako som už vyššie spomínala v našej rodine mala kniha zvláštne postavenie.Ako súčasť batožiny nesmela chýbať na žiadnej dovolenke, s maminkou smesa o knihách často radili a ona nám vždy adekvátne k veku vedela poradiť - stačilo siahnuť do jej knižnice.

Neskôr som v Levoči objavila knihy na páskach, ešte na kotúčoch. Nespomínam si ktorá bola moja prvá kniha ktorú som počúvala, ale je dosť možné, že ju načítal Dušan Szabó lebo on väčšinou čítal knihy pre mládež. No to už boli na scéne magnetofónové kazety ktoré si asi pamätajú aj tí naroení v 80-90tych rokoch. To som si domov alebo na intrák priniesla vždy aj 4-5 kníh, pričom jednu tvoril súbor 3-20 kaziet. Asi rekordom bola kniha Život bez konca od Františka Švantnera, ktorá mala 32, dobre čítate, tridsať dva kaziet.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Postupne ako mi odchádza zrak zvukové knihy úplne nahrádzajútie klasické, "papierové". Kazety už takmer úplne vytlačili knihy na CD vo formáte MP3. A to vám je paráda, hlavne pri cestovaní! Cestou z Bratislavy, Nitry či Levíc mojimi ušami prejdä životy nejedného knižného hrdinu. A tak si nemusím odopierať skvelého Stephena Kinga, na cestách so mnou boli hrdinovia Twilight ságy, Harry Potter, ale aj nejaké tie kúsky od Gustáva Muríma.

Už nejaký ten rok veľmi zle spávam a hádajte kto/čo ma pravidelne zachraňuje pred "civením" do blba, či rátaním barančekov? Presne tak, zvukové knihy. A tak zvlášť keď viem že nebudem spať doma lebo idem na dlhšiu služobku pamäťovka musí byť dobre zásobená.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

... A preto mám rada zvukovéknihy ...

Eka Balašková

Eka Balašková

Bloger 
  • Počet článkov:  140
  •  | 
  • Páči sa:  22x

Takmer nevidiaca osoba chodiaca po štyroch, sem tam po šiestich, funkcionárka Únie nevidiacich, postcrosserka, trochu blogerka a členka jednej úžasnej rodiny. Zoznam autorových rubrík:  Sme medzi vamiRodinaPrózaÚvahy (občas možno o ničom)Prečo mám rada ...SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu