reklama

Zoznámenie s veľkým pomocníkom

Dnes, keď na gúgli nenájdete hádam len to čo neexistuje už vodiaci pes nie je žiaden "zázrak sveta". Pred 20timi rokmi bol pre mňa takým malým veľkým čudom. Pár ľudí v komunite zrakáčov ho malo, no veľmi sa o nich nehovorilo. Dnes kde sa vodiace psy objavia tam sú hviezdami a ako poznám pár jedincov tohto druhu "hviezdia" radi. Ako som sa s prácou vodiaceho psa zoznámila ja?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)
Obrázok blogu

Písal sa rok 1990, možno 1991, to už si naozaj nepamätám. Viem len, že sme veľká partia ľudí šli domov na vlak. Motorkou z Levoče a potom rýchlikom do Bratislavy. Cestou od Popradu do Trnavy nás opúšťali jednotliví členovia internátnej cestovateľskej skupiny.

V Spišskej na stanici sa k nám pridal niekto s vodiacim psom. My sopliaci sme ho obdivovali, aký je krásmy a pokojný a čo ja viem aký, keď som ja poznamenala niečo v tom zmysle že asi by som nemala odvahu spoliehať sa na neho.

Jeho majiteľ mi vysvetlil že pes je cvičený na to, aby mu našiel dvere do vozňa, alebo miesto na sedenie a po čase sa zo psa a jeho majiteľa stane dvojica ktorá si dokonale rozumie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"No neviem ..." dovolila som si zapochybovať. Chlapíkovi viac nebolo treba a aj keď už hlásili že náš vlak má prísť do stanice dal mi do ruky postroj a hovorí: "Daj psovi pokyn -Vpred!-" Myslím si - chlape, ty ma chceš zabiť, alebo čo?, no pokyn som psovi dala. Pes sa ani nepohol. Majiteľ ho pochválil, pohladil a mne hovorí: "Zase mu káž aby šiel vpred a urob krok smerom ku koľaji." To už som počula prichádzať náš vlak a veru mi nebolo všetko jedno, no pokyn som dala, aj pokus pohnúť sa vpred som urobila. Pes sa postavil, od môjho pravoboku prešiel predo mňa, ľahol si mi na špičky topánok a tak zostal, kým vlak bezpečne nestál.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Odvtedy som stretla nejedného vodiaceho psa, no na tento zážitok nezabudnem asi do konca života.

Eka Balašková

Eka Balašková

Bloger 
  • Počet článkov:  140
  •  | 
  • Páči sa:  22x

Takmer nevidiaca osoba chodiaca po štyroch, sem tam po šiestich, funkcionárka Únie nevidiacich, postcrosserka, trochu blogerka a členka jednej úžasnej rodiny. Zoznam autorových rubrík:  Sme medzi vamiRodinaPrózaÚvahy (občas možno o ničom)Prečo mám rada ...SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu