reklama

Naučme deti lietať

... napadne mi vždy, keď počujem reklamu na tekuté mydlo v ktorej hlas vystríha mamičky že baktérie sú také drzé že sa prechádzajú ešte aj po pumpičke každého prípravku aj na dezinfekciu rúk a preto si treba kúpiť práve tento prípravok aby sa dieťa nemuselo dotknúť ani tej hnusnej, baktériami a choroboplodnými zárodkami napadnutej pumpičky.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)
Bude pre nás problémom obyčrajné podanie ruky, lebo ho budeme považovať za nehygienické?
Bude pre nás problémom obyčrajné podanie ruky, lebo ho budeme považovať za nehygienické? (zdroj: Internet)

Dajme deťom rúška na tváričky, chirurgické rukavice na ruky a za žiadnych okolností im nedovoľme napustiť si pohár "čistej" vody z vodovodu!

Deťmi sme boli aj my. A tiež generácie po stáročia pred nami.

A predsa si dovolím tvrdiť že v minulosti sa žilo zdravšie aj keď sme nemali chemikálie čo vyhubia všetky baktérie po jedinom spláchnutí záchoda - ľudia vtedy používali latríny a to si už ani ja neviem predstaviť že by som mala denne používať. Ešte ako "romantika" niekde u príbuzných v Hornej Dolnej na konci sveta, ale už keď ideme na chatu tak som lenivá ako pes v auguste.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Je to len nejakých 30 rokov dozadu čo som začala chodiť do základnej školy. Dnes si tam deti musia nosiť fľašu s vodou alebo inak zabezpečiť pitný režim. My ako decká keď sme boli smädní pitný režim sme nejako extra neriešili - si smädný? Voda nám tečie. Na intráku ani pohár nebol potrebný - umyla som si ruky a napila som sa z dlane do ktorej tiekla voda priamo z točky. Boli aj takí experti čo priložili ústa priamo k točke, no to už mi príde fakt mierne nechutné.

Samozrejme, aj za môjho detstva platili nejaké tie zásady vďaka ktorým sme sa dokázali vyhnúť všelijakým hnačkám a podobným veciam z ktorých mám ako dospelá hrôzu. Ovocie či zeleninu pred tým ako sme doň zahryzli muselo byť umyté pod tečúcou vodou, mäso či vajíčka museli prejsť kvalitnou tepelnou úpravou, v lete sme sa radšej vyhli aj vajíčkam na mäkko ... A platia aj dodnes tak, ako že keď idete z wc tak si úplne samozrejme umyjete ruky. To už je o základných hygienických návykoch, samozrejme.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ľudské telo si však malo možnosť vytvoriť nejakú tú imunitu voči infekciám a chorobám. Je napríklad úplne samozrejmé že si inde ako doma na záchod nesadnem, ale na to, aby som zavrela poklop si nepotrebujem ruku omotať siedmymi vrstvami toaletného papiera. Veď len čo ten poklop zavriem vzápätí si ruky umyjem ...

A tak uvažujem že ďalšie generácie sa asi budú musieť naučiť lietať, aby nemuseli chodiť po tej hrozne baciloidnej zemi ktorú pred chvíľkou mama umyla silnou žieravinou ktorá síce zničí aj tie najodolnejšie mikroskopické potvory, ale čo ak predsa ...

Eka Balašková

Eka Balašková

Bloger 
  • Počet článkov:  140
  •  | 
  • Páči sa:  22x

Takmer nevidiaca osoba chodiaca po štyroch, sem tam po šiestich, funkcionárka Únie nevidiacich, postcrosserka, trochu blogerka a členka jednej úžasnej rodiny. Zoznam autorových rubrík:  Sme medzi vamiRodinaPrózaÚvahy (občas možno o ničom)Prečo mám rada ...SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu