reklama

Dva príbehy z koľajníc

Kto ma pozná vie že v minulosti som veľa cestovala a snáď ešte aj v budúcnosti budem, ale to zatiaľ "nechám spať". No a také cestovanie prináša kopec zaujímavých zážitkov. Niekedy príjemných, inokedy menej príjemných. Na dva také som si spomenula včera a hoci sa stali jeden pred takmer 20timi a druhý pred 10timi rokmi celkom si na ne pamätám.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Nitrianska železničná stanica
Nitrianska železničná stanica (zdroj: Internet)

Bratislava, niekde okolo roku 1995.

S Jankou cestujeme do školy - ona do Bratislavy, kde ma odprevadí na vlak ktorým sa ja poveziem do Popradu a odtiaľ potom do Levoče. Vystúpime z motorky na nejakom 4-5 nástupišti a keďže sa nám nechce trepať sa po schodoch ideme na koniec perónu a tradááá, šinieme si to cez celú stanicu. Janka s cestovnou taškou, ja navyše aj so svojou bielou palicou. Na prvom nástupišti už na nás čaká železničný policajt. No super. Dievčatá ponáhľate sa? pýta sa akoby zo zdvorilosti.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nie, vlak mi odchádza až o nejakú poldruha hodinu. odpovedám "horlivo".

Výborne, tak pôjdete so mnou. pozve nás "ruka zákona" na koberček. Kancelária. Už si naozaj nespomínam ako vyzerala, ale príjemná zrejme nebola. Pre nás určite. Policajt kolegovi vysvetlil čo sme za "kvietky medové" a nás pár slovami sprdol že je nezodpovednosť ísť po koľajisku keď máme podchody, že dostaneme pokutu a že aké je to bláznovstvo, navyše ja s bielou palicou a odišiel s tým že hneď sa vráti. Tak čakáme.

päť, desať, tridsať minút ...

Hodinu ...

Už hlásia môj vlak že je pristavený pri tom a tom nástupišti, tej a tej koľaji ...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Desať minút do odchodu vlaku, vtedy sa policajt znovu ukázal. Neviem či sme za ten čas s Jankou debatovali alebo len sedeli ticho ako pena ale jedno nám to určite nebolo. Opýtal sa ma či mám lístok. Mám, veď ideme z Komárna kde som si kúpila až do Popradu. 5 minút do odchodu vlaku, keď nám policajt hovorí: Už nech vás tu nevidím ... Na vlak pekne podchodom a snáď si zapamätáte že cez koľajisko nemáte čo chodiť!

Dlho som si to veru pamätala (a pamätám si dodnes, neidem cezeň ani s ťažkým kufrom).

Nitra, okolo roku 2005.

Krajské stredisko ÚNSS sme vtedy mali na Hollého ulici čo je nejakých desať minút od stanice. Veľakrát som sa preto spoliehala na to, že vlak stíham aj na poslednú chvíľu až raz sa mi to takmer neoplatilo. No aby som ho nakoniec predsa len stihla urobila som si "skratku" - nešla som až k autobusovej stanici ale prešla som priecestie a od mlyna som odbočila popri koľajach smerom na stanicu. Polovica cesty za mnou, už som si aj nadávala lebo vyhýbať sa výhybkám a koľajám nebolo nič príjemné a mala som pocit že ma to strašne zdržuje ... A keď príde vlak od Topoľčian akurát po tej koľaji cez ktorú sa budem práve motkať ... No myšlienky nič príjemné.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zbláznili ste sa, baba jedna?!? kričí na mňa železničiar. No ešte toto mi tu chýbalo, aby ma niekto zdržoval otázkami na môj psychický stav.

Nie, ponáhľam sa na vlak do Zámkov. odpovedám podľa mňa celkom logicky.

Ponáhľate sa vy tuším na cintorín. Počkajte chvíľu, nech prejde vlak. zastavuje ma modrá uniforma. A naozaj, v diaľke počujem vlak, preto z chodníčka (evidentne používaného nie len mnou) kúsok ustupujem, no pomalšie pokračujem.

Práve na ten vlak sa ponáhľam. konštatujem. Chlapík šiel na tom kúsku so mnou. Prednáška o tom, že pre ľudí sú chodníky a koľajnice pre vlaky mi síce príjemná nebola, ale každým krokom som bola bližšie k vlaku. Ešte že lístok som si prezieravo kúpila spiatočný ... Už som bola na peróne, už aj vlak prišiel, už aj odhlásili že vlak hneď odíde ... A chlapík mi stále dohovára. Mal to dobre načasované, skončil keď hlásateľ oznámil že vlak je pripravený na odchod. Viac som si takto cestu nikdy neskrátila a s pánom v uniforme sa odvtedy zdravíme.

Eka Balašková

Eka Balašková

Bloger 
  • Počet článkov:  140
  •  | 
  • Páči sa:  22x

Takmer nevidiaca osoba chodiaca po štyroch, sem tam po šiestich, funkcionárka Únie nevidiacich, postcrosserka, trochu blogerka a členka jednej úžasnej rodiny. Zoznam autorových rubrík:  Sme medzi vamiRodinaPrózaÚvahy (občas možno o ničom)Prečo mám rada ...SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu