reklama

Ako sme oslavovali predčasnú 90tku

Teta Kristína do nášho zariadenia prišla len nedávno. Keďže je v Domove dôchodcov na 2. poschodí (ja som na prízemí, kde sú ľudia na doliečení) stretávame sa len veľmi málo, ale v piatok som bola pozvaná na jej oslavu deväťdesiatych narodenín.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
84 ročnej 90tničke k narodeninám. :)
84 ročnej 90tničke k narodeninám. :) (zdroj: Internet)

Každému, kto bol ochotný počúvať ju rozprávala že dnes má narodeniny, sedela u nás na recepcií lebo mala asi tri telefonáty od príbuzných ktorí sú v zahraničí a až ožila, keď usmiata a spokojná štebotala do telefónu.

Popoludní sestričky "vytiahli" mobilnejších obyvateľov na prvé poschodie do spoločenskej miestnosti. Ivetka mi hovorí - poď aj ty, teta Kristínka má narodeniny, bude šťastná a veľmi prekvapená koľko ľudí jej bude gratulovať. Hovorím si čo tam ja budem strašiť, veď si s tými ľuďmi nemám čo povedať ... ale šla som, aspoň spoznám aj ľudí ktorí do jedálne či na prízemie nechodia. Ja osobne na prvé ani na druhé poschodie nechodím, nebola som sa pozrieť ani v susednej izbe v ktorej nikto nie je - nemám tam čo hľadať, nič som si tam neodložila tak čo tam budem chodiť občumovať ...?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kým teda Anna a Marika priviedli všetkých mobilných obyvateľov teta Kristínka zo trikrát odišla a priviedli ju naspäť ... Netušila samozrejme, že ten rozruch je vlastne kvôli nej. Prišla riaditeľka, priniesla veľkú tortu z ktorej dostal každý obyvateľ (nezabudlo sa samozrejme ani na tých imobilných), s veľkou slávou tete zaspievala Happy birthday to you, všetci začapkali, Gizinéni zarecitovala básničku, zase všetci začapkali ... A teta Kristínka bola dojatá, od prekvapenia nevedela slovo prehovoriť ...

Po polhodinke "oslava" skončila, všetci sa rozišli po svojom. Ja na "svoje miesto" - na recepciu. Hľadala som nejaký papier čo som si pred odchodom položila na stôl, ako tak pozerám, do rúk sa mi dostal zoznam obyvateľov. Nie je bežné že by sa tu len tak povaľoval, nevedela som koľko teta oslavuje rokov, (po slovensky teta Kristínka nevie a tak sa ku mne dostalo len to, že dnes jubiluje) tak som sa pozrela. Hmmm, hovorím si to každému narodeninovému oslávencovi urobia takúto oslavu? Prečo nie, veď v tom veku dožiť sa každého ďalšieho roku je úspech.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Hovorím to neskôr aj riaditeľke a tá sa začala smiať. "Neboli by sme robili také haló, veď má 84 rokov, boli by sme jej len zagratulovali."

"No hej, ale veď to ste vedeli koľko má rokov ..."

"Vedela som keď som sa pozrela do jej papierov ... Teta totiž celý deň každému tvrdí že má 90 a mne ani nenapadlo overovať si to v papieroch." No nevadí ... Nech sa ich teta dožije aspoň v takom zdraví aké má dnes.

Eka Balašková

Eka Balašková

Bloger 
  • Počet článkov:  140
  •  | 
  • Páči sa:  22x

Takmer nevidiaca osoba chodiaca po štyroch, sem tam po šiestich, funkcionárka Únie nevidiacich, postcrosserka, trochu blogerka a členka jednej úžasnej rodiny. Zoznam autorových rubrík:  Sme medzi vamiRodinaPrózaÚvahy (občas možno o ničom)Prečo mám rada ...SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu