reklama

Neplač nad sebou a život bude krajší!

Dnes ma nebudú mať radi hlavne "našinci" - zdravotne hendikepovaní ľudia. Prečo? Lebo idem napísať kritiku do vlastných radov ... a to sa veľmi nenosí, aspoň podla mojej skúsenosti nie. Ale mne to nevadí, risknem to, lebo občas aj to treba.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Často sa medzi našincami stretávam so zatrpknutosťou. Hlavne u ľudí, ktorí neskôr stratili zrak - všetci im robia čo najhoršie, nikto im neverí a sú strašne nepochopení. Oni sami však majú problém pochopiť, že vidiaci nie sú zákeráci čo si už ráno mädlia ruky lebo po obede fajne napálim hentoho slepého suseda lebo nechám pootvorené vchodové dvere a on sa do nich fajne tresne. To, že sused nechá pootvorené dvere možno znamená len to, že mal ruky plné nákupov a ani mu nenapadne že niekto môže prísť k úrazu. Vidiaci človek si totiž nevie predstaviť že niekto jednoducho nezbadá, že tie dvere sú pootvorené ... Zatrpknutému človeku to budem darmo vysvetľovať a darmo budem argumentovať že veď keď bol on vidiaci tiež nemal predstavu čo všetko môže byť problémom, on vie svoje a nedá si do toho hovoriť. Na vlastnú škodu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pár rokov dozadu sa mi známa posťažovala, že ju nevolajú na domové schôdze, takže nevie čo sa na nich prejednáva, ale peniaze od nej domová správa chce rovnaké ako od tých, ktorí na tej schôdzi boli a za tú zmenu hlasovali ... "My oznam o schôdzi máme na nástenke a ja v schránke." odpovedám jej. "Tebe ho dá dôverník do schránky???" vyštartovala rozhorčene "Ja sa s tými našimi debilmi vo vchode hádam už neviem ako dlho a stále sa nenájde jediný človek, čo by ma na tú schôdzu pozval!!!" Netreba sa hádať s debilmi (pár jej susedov poznám a oni sú prví čo ma v meste pozdravia). Stačí slušne zájsť za dôverníkom a požiadať ho, či môže urobiť o jeden oznam naviac a hodiť ho do mojej schránky, lebo vo vchode, kde visí nástenka s oznamami je tma a samotná nástenka je vysoko. Keď ja navrieskam na chodbe na pár susedov spôsobom ako že ja o ničom neviem nič nevyriešim, navyše tí istí susedia sa budú "báť" pomôcť mi, lebo ja jej ponúknem pomoc, niečo sa jej znepáči a ešte na mňa nagrobiani, to nepotrebujem ...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ja viem, zdravotný hendikep nie je dar, ani radosť. Viem však aj to, že život si vieme uľahčiť aj svojim prístupom k ľuďom, Keď nás budú vidieť ako večne namosúreného (dobre že nie paranoidného) hundroša, budú sa nás doslova báť. Ja tiež nie som prototyp trpezlivosti (a sama so sebou už vôbec nie), takže si nejako nemôžem privlastňovať právo moralizovať tu. Tiež už sa mi stalo že som na niekoho vybehla lebo som "videla na červeno", no rozhodne to nie je môj "životný štýl". Nebudem si predsa vzťahy a dušu špiniť negatívizmom ...

Eka Balašková

Eka Balašková

Bloger 
  • Počet článkov:  140
  •  | 
  • Páči sa:  22x

Takmer nevidiaca osoba chodiaca po štyroch, sem tam po šiestich, funkcionárka Únie nevidiacich, postcrosserka, trochu blogerka a členka jednej úžasnej rodiny. Zoznam autorových rubrík:  Sme medzi vamiRodinaPrózaÚvahy (občas možno o ničom)Prečo mám rada ...SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu