reklama

Obyvatelia Žitného ostrova, týka sa to nás všetkých!

Tak som si povedala - asi je načase niečo urobiť, nie len frfotať na sociálnych sieťach, ako ma to štve a ako mi súčasný stav nevyhovuje. A tak vznikla petícia, ktorou by sme radi oslovili Železnice Slovenskej republiky, aj keď...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

...aj keď je mi jasné, že štátneho molocha nebude "len tak zrazu" zaujímať polovica obyvatešov Žitného ostrova.

V roku 2012 to bola veľká sláva - na Slovensko prišiel žltý prepravca a práve na našu trať (č. 131) Bratislava - Komárno. Kto si pamätá vlaky, ktoré jazdili na tejto trati vie, že cesta škaredými, starými vlakmi s wc v otrasnom stave, trvala niečo do troch hodín. 

Nám, obyvateľom Žitného ostrova bolo sľúbené, že zmienená trať sa bude modernizovať v dvoch etapách. Prvá etapa - po Dunajskú Stredu, sa realizovala takmer okamžite. Druhá časť - Dunajská Streda - Komárno na svoju modernizáciu ešte len čaká. Vlastne trati je to asi jedno. Čakáme na ňu my, obyvatelia tohto regiónu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tu je pár dôvodov, prečo by sa trať rozhodne mala modernizovať: 

  1.  Doprava v nniektorých obciach a v mestách je už teraz, pred dokončením mosta pri Komárne neúnosná, ideálne by bolo keby sa minimálne časť dopravy presunula na koľajnice, čo je výhodnejšie aj z ekonomickej, aj z ekologickej stránky. Príklad - vstup do Komárna je možný len cez kruhový objazd pri nákupných centrách. Ak z Novej Stráže nevyrazíte pred štvrť na osem, tak sa na ôsmu do centra nedostanete, lebo kolóna stojí až niekde práve v Novej Stráži. 

  2. Podpora turistického ruchu – každá obec, či mesto má turistom čo ponúknuť, či už cykloturistické trasy, alebo pamätihodnosti obce, Veľký Meder známy aquapark, Komárno Pevnosť ... kvalitná infraštruktúra síce nie je hlavným ťahúňom turizmu, ale určite ho podporí.

  3. Vlaková doprava ak je kvalitná, je určite u cestujúcich obľúbená. Dôkazom toho sú plné vlaky medzi Dunajskou Stredou a Bratislavou a to pomaly v každú dennú hodinu. Ak by sa pri ŽST v napr. Novej Stráži vybudovalo záchytné parkovisko, Komárno by bolo odbremenené od veľkej časti áut. 

  4.  Z "nízkopodlažných vlakov" sa za Dunajskou Stredou stávajú vlaky nedostupné. Takže mamičky s kočíkmi, starší občania so zníženou mobilitou, cykloturisti sú odkázaní na pomoc spolucestujúcich, ktorí im do/z vlaku pomôžu, čo ako zrejme uznáte nie je ideálny stav. Človek na vozíku radšej ani necestuje, lebo ak ho má aj s vozíkom niekto dvíhať tak ak nemusí, radšej nejde ("živá váha" človeka nech je okolo 70 kg, vozík váži okolo 20 kg - skúste takmer 100 kg dvihnúť z peróna o máličko vyššieho ako je koľajisko)

Preto Vás chcem poprosiť o podpis nasledujúcej petície. Je mi jasné, že ŽSR na Slovensku rieši ďaleko väčšie problémy - tu horí lokomotíva, tam sa roztrhne vlak, hentam má vlak meškanie cez 200 minút a nejaké Komárno im môže byť ukradnuté, no aj tu žijú ľudia, ktorí by sa v 21. storočí radi prepravovali na úrovni.

https://www.peticiok.com/peticia_obyvateov_obcimiest_leiacich_na_elezninej_trati__131_za_dokonenie_jej_modernizacie

Eka Balašková

Eka Balašková

Bloger 
  • Počet článkov:  140
  •  | 
  • Páči sa:  22x

Takmer nevidiaca osoba chodiaca po štyroch, sem tam po šiestich, funkcionárka Únie nevidiacich, postcrosserka, trochu blogerka a členka jednej úžasnej rodiny. Zoznam autorových rubrík:  Sme medzi vamiRodinaPrózaÚvahy (občas možno o ničom)Prečo mám rada ...SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu